2014 – 2015

BOARD MEETINGS

A total of 40 meetings were held during the fiscal year ended March 31, 2015. Below is a breakdown of attendance.

(April 1, 2014 to March 31, 2015)

Board Meetings Chart

Director Compensation

IIROC does not compensate Industry Directors for their participation on IIROC’s Board or on its Committees. IIROC compensates Independent Directors in accordance with the following framework:

Board

Annual retainer – $15,000 per annum

Chair of the Board – an additional $15,000 if the Chair is an Independent Director

Vice-Chair of the Board – an additional $4,000 if the Vice-Chair is an Independent Director

Board meetings of less than two hours in duration – $1,000

Board meetings of two hours or longer – $1,500

Committee

Committee Members – $1,500 per annum

Committee Chairs – $4,000

Committee meetings of less than two hours in duration – $1,000

Committee meetings of two hours or longer – $1,500

In the event that the location of a Board meeting requires an additional travel day and the Director attends in person, a supplementary travel fee of $1,000 is allowed.

Directors to be paid half the compensation of the committee member per diem attendance fee when invited by the Chair of a Board Committee to attend the Committee’s meeting, of which they are not a member.

Mandats des comités du Conseil

Comité de la gouvernance

Recommande des candidats admissibles pour siéger au Conseil et à ses comités; examine les principes et les pratiques de l’OCRCVM en matière de gouvernance; reconnaît et gère les conflits d’intérêts potentiels; établit le processus d’autoévaluation du conseil; nomme les membres du comité d’instruction.

Comité des finances, de l’audit comptable et de la gestion des risques

Aide le Conseil dans la supervision des processus comptables et d’information financière, de la qualification, de l’indépendance et du rendement de l’auditeur indépendant de l’OCRCVM, des systèmes de contrôle interne de l’OCRCVM et des processus de gestion des risques.

Comité des ressources humaines et des régimes de retraite

S’assure que l’OCRCVM est en mesure de recruter et de conserver du personnel ayant le calibre et l’expérience nécessaires pour atteindre ses objectifs et rehausser le professionnalisme et l’efficacité de l’organisme; aide le conseil à surveiller les politiques et procédures de l’OCRCVM en matière de ressources humaines, les régimes d’avantages sociaux et de retraite de l’organisme et la conformité à la réglementation.